Zasady Kwalifikacji Uczestników Projektu

“European internship – getting to know Europe in practice”

  1. W projekcie mogą uczestniczyć uczniowie klas trzecich Technikum Mechatronicznego w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie oraz 4 uczniów klas czwartych TM, które w roku szkolnym 2013/2014 zakwalifikowały się na staż zagraniczny, ale w chwili wyjazdu nie były pełnoletnie.
  2. Staż zagraniczny będzie realizowany w Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich w dniach 10-28 listopada 2014 r.
  3. W projekcie uczestniczyć będzie 8 uczniów (4 uczniów technikum informatycznego i 4 uczniów technikum mechatronicznego). W treści wniosku nie ma limitu uczniów dla poszczególnych klas. W związku z kryzysem gospodarczym na Wyspach Kanaryjskich Komisja Kwalifikacyjna może zmienić proporcje wyjeżdżających uczniów w danym zawodzie po wcześniejszym uzgodnieniu z partnerem hiszpańskim.
  4. Za przeprowadzenie kwalifikacji odpowiada Komisja Kwalifikacyjna w składzie:
    1. Agnieszka Sokół – Koordynator projektu
    2. Alicja Karczmarczyk – Kierownik Szkolenia Praktycznego
    3. Krystyna Sławińska – wicedyrektor, pedagog szkolny
    4. Krzysztof Dołomisiewicz – nauczyciel j. angielskiego
    5. na wniosek kandydatów w pracach może uczestniczyć przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego
  5. Od wyników kwalifikacji uczeń może odwołać się pisemnie w terminie 1 dnia roboczego, kierując je do Dyrektora Szkoły. Odwołania zostaną rozpatrzone przez Komisję Kwalifikacyjną rozszerzoną o Dyrektora Szkoły lub Jego zastępcę. Wyniki odwołań zostaną podane na stronie www.staff.edu.pl w terminie 2 dni roboczych od chwili ogłoszenia wyników.
  6. Warunki konieczne do wzięcia udziału w kwalifikacji to:
    1. ukończenie 18-tego roku życia w chwili rozpoczęcia stażu zagranicznego
    2. ocena z zachowania na koniec klasy I i klasy II (uczniowie klas czwartych – oceny na koniec klasy II i klasy III) – co najmniej dobry
    3. ocena z języka angielskiego na koniec klasy I i klasy II (uczniowie klas czwartych – oceny na koniec klasy II i klasy III) – co najmniej dostateczny
    4. średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec klasy I i klasy II (uczniowie klas czwartych – oceny na koniec klasy II i klasy III) – co najmniej dostateczny
    5. brak przeciwwskazań zdrowotnych – pisemne oświadczenie potwierdzone podpisem rodziców – załącznik nr 1
    6. rekomendacja wychowawcy klasy (warunkiem koniecznym uzyskania takiej rekomendacji jest brak nagan oraz upomnień Dyrektora Szkoły w całym cyklu kształcenia) – załącznik nr 2
    7. rekomendacja pedagoga szkolnego (p. Krystyny Sławińskiej) – załącznik nr 3
    8. zobowiązanie ucznia do przestrzegania REGULAMINU UCZESTNICTWA W STAŻU ZAGRANICZNYM – załącznik nr 4
    9. złożenie prawidłowo wypełnionego FORMULARZA APLIKACYJNEGO wraz z wymienionymi wcześniej załącznikami w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 września 2014 r. do godz. 14:30 w sekretariacie szkoły.
  7. Zasady kwalifikacji uczestników projektu:
    1. Na LISTĘ UCZESTNIKÓW projektu zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów obliczonych wg następujących kryteriów:
    2. Lp. Kryterium Liczba punktów
      1 Ocena z zachowania na koniec klasy I/II (klasy czwarte na koniec klasy II/III)
      Ocena dobra 4
      Ocena bardzo dobra 8
      Ocena wzorowa 12
      2 Średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec klasy I/II ( klasy czwarte na koniec klasy II/III) *
      Ocena 3,000 – 3,25 1
      Ocena 3,251 – 3,50 2
      Ocena 3,501 – 3,75 3
      Ocena 3,751 – 4,00 4
      Ocena 4,001 – 4,25 5
      Ocena 4,251 – 4,50 6
      Ocena 4,501 – 4,75 7
      Ocena 4,751 – 5,00 8
      Ocena 5,001 – 5,25 9
      Ocena 5,251 – 5,50 10
      Ocena 5,501 – 5,75 11
      Ocena 5,751 – 6,00 12
      3 Ocena z języka angielskiego na koniec klasy I/ II (klasy czwarte na koniec klasy II/III)
      poziom A2+
      Ocena 3 2
      Ocena 4 4
      Ocena 5 6
      Ocena 6 8
      poziom B1
      Ocena 3 4
      Ocena 4 6
      Ocena 5 8
      Ocena 6 10
      poziom B2
      Ocena 3 6
      Ocena 4 8
      Ocena 5 10
      Ocena 6 12
      poziom C1
      Ocena 3 8
      Ocena 4 10
      Ocena 5 12
      Ocena 6 14
      4 Ilość godzin nieusprawiedliwionych zgodna z arkuszem ocen ucznia na koniec klasy II (uczniowie klas trzecich) lub klasy III (uczniowie klas czwartych)
      1-5 -2
      6-10 -4
      11-15 -6
      16-20 -8
      21-25 -10
      26 i więcej -12
      5 PUNKTY DODATKOWE
      udział w olimpiadach, konkursach, zawodach, projektach potwierdzony certyfikatem 2
      zajęcie I, II lub III miejsca w olimpiadach, konkursach i zawodach na poziomie szkoły potwierdzone certyfikatem 5
      zajęcie I, II lub III miejsca w olimpiadach, konkursach i zawodach na szczeblu dzielnicowym, powiatowym i okręgowym potwierdzone certyfikatem 10
      udział w olimpiadach, konkursach, zawodach na szczeblu ogólnopolskim potwierdzony certyfikatem 15
      Laureaci olimpiad, konkursów, zawodów na szczeblu ogólnopolskim -potwierdzenie certyfikatem 30
    3. W przypadku uzyskania przez uczestników jednakowej liczby punktów o kolejności na liście decyduje średnia ocen na świadectwie w ostatnim roku nauki poprzedzającym wyjazd, a w następnej kolejności suma punktów uzyskanych z języka angielskiego.
    4. W postępowaniu kwalifikacyjnym zostanie utworzona LISTA REZERWOWA (po dwóch uczniów dla każdego zawodu tj. 2 uczniów w zawodzie technik informatyk i 2 uczniów w zawodzie technik mechatronik).
    5. Uczniowie z LISTY REZERWOWEJ zostaną dołączeni do LISTY UCZESTNIKÓW w przypadku rezygnacji z udziału w stażu lub skreślenia z LISTY UCZESTNIKÓW uczniów wcześniej zakwalifikowanych na skutek nie spełnienia przez nich warunków regulaminu (np. absencji na zajęciach z przygotowania językowo – kulturowo – pedagogicznego) wg kolejności na liście rezerwowej.
  8. Kwalifikacja uczestników do udziału w projekcie zostanie przeprowadzona do dnia 10 września 2014 r., a wyniki kwalifikacji zostaną ogłoszone na stronie www.staff.edu.pl.
  9. LISTA UCZESTNIKÓW zakwalifikowanych do przygotowania pedagogiczno – językowo – kulturalnego zostanie opublikowana, jeśli w terminie 1 dnia od ogłoszenia wyników nie wpłyną żadne odwołania, lub w terminie 2 dni od ogłoszenia wyników, tj. po rozpatrzeniu odwołań (procedura odwołań – patrz p. 5).
  10. Od uczestników projektu oczekujemy zaangażowania w życie szkoły, 100% frekwencji podczas przygotowania językowo – kulturowo – pedagogicznego, udziału w konkursach i olimpiadach, pomocy w przyjęciu grupy uczniów ze szkoły partnerskiej z Las Palmas.
  11. Rozpoczęcie przygotowania językowo – kulturowo – pedagogicznego przewiduje się między 15 września 2014 r., a 19 września 2014 r. Dokładny terminarz zajęć zostanie umieszczony na stronie www.staff.edu.pl po podaniu listy uczestników.
  12. Wzór FORMULARZA APLIKACYJNEGO oraz niezbędne załączniki zostaną opublikowane na stronie www.staff.edu.pl w zakładce „zagraniczne staże zawodowe/ projekty finansowane z EFS-KL”.
  13. Pytania i wątpliwości można kierować na adres mailowy koordynatora a.sokol@vp.pl
  14. Termin składania FORMULARZA APLIKACYJNEGO i innych dokumentów:

8 września 2014 r. do godz. 14:30


Załącznik 1 – Brak przeciwwskazań zdrowotnych – pisemne oświadczenie potwierdzone podpisem ucznia i rodziców
Załącznik 2 – Rekomendacja wychowawcy klasy (warunkiem koniecznym uzyskania takiej rekomendacji jest brak nagan i upomnień Dyrektora Szkoły w całym cyklu kształcenia)
Załącznik 3 – Rekomendacja pedagoga szkolnego
Załącznik 4 – Zobowiązanie ucznia do przestrzegania REGULAMINU STAŻU ZAGRANICZNEGO

*przedmioty zawodowe brane pod ocenę są umieszczone w formularzach aplikacyjnych (pkt. 18 i 19) odpowiednich dla uczniów klas trzecich oraz czwartych