“European internship – getting to know Europe in practice”
- W projekcie mogą uczestniczyć uczniowie klas trzecich Technikum Mechatronicznego w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie oraz 4 uczniów klas czwartych TM, które w roku szkolnym 2013/2014 zakwalifikowały się na staż zagraniczny, ale w chwili wyjazdu nie były pełnoletnie.
- Staż zagraniczny będzie realizowany w Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich w dniach 10-28 listopada 2014 r.
- W projekcie uczestniczyć będzie 8 uczniów (4 uczniów technikum informatycznego i 4 uczniów technikum mechatronicznego). W treści wniosku nie ma limitu uczniów dla poszczególnych klas. W związku z kryzysem gospodarczym na Wyspach Kanaryjskich Komisja Kwalifikacyjna może zmienić proporcje wyjeżdżających uczniów w danym zawodzie po wcześniejszym uzgodnieniu z partnerem hiszpańskim.
- Za przeprowadzenie kwalifikacji odpowiada Komisja Kwalifikacyjna w składzie:
- Agnieszka Sokół – Koordynator projektu
- Alicja Karczmarczyk – Kierownik Szkolenia Praktycznego
- Krystyna Sławińska – wicedyrektor, pedagog szkolny
- Krzysztof Dołomisiewicz – nauczyciel j. angielskiego
- na wniosek kandydatów w pracach może uczestniczyć przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego
- Od wyników kwalifikacji uczeń może odwołać się pisemnie w terminie 1 dnia roboczego, kierując je do Dyrektora Szkoły. Odwołania zostaną rozpatrzone przez Komisję Kwalifikacyjną rozszerzoną o Dyrektora Szkoły lub Jego zastępcę. Wyniki odwołań zostaną podane na stronie www.staff.edu.pl w terminie 2 dni roboczych od chwili ogłoszenia wyników.
- Warunki konieczne do wzięcia udziału w kwalifikacji to:
- ukończenie 18-tego roku życia w chwili rozpoczęcia stażu zagranicznego
- ocena z zachowania na koniec klasy I i klasy II (uczniowie klas czwartych – oceny na koniec klasy II i klasy III) – co najmniej dobry
- ocena z języka angielskiego na koniec klasy I i klasy II (uczniowie klas czwartych – oceny na koniec klasy II i klasy III) – co najmniej dostateczny
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec klasy I i klasy II (uczniowie klas czwartych – oceny na koniec klasy II i klasy III) – co najmniej dostateczny
- brak przeciwwskazań zdrowotnych – pisemne oświadczenie potwierdzone podpisem rodziców – załącznik nr 1
- rekomendacja wychowawcy klasy (warunkiem koniecznym uzyskania takiej rekomendacji jest brak nagan oraz upomnień Dyrektora Szkoły w całym cyklu kształcenia) – załącznik nr 2
- rekomendacja pedagoga szkolnego (p. Krystyny Sławińskiej) – załącznik nr 3
- zobowiązanie ucznia do przestrzegania REGULAMINU UCZESTNICTWA W STAŻU ZAGRANICZNYM – załącznik nr 4
- złożenie prawidłowo wypełnionego FORMULARZA APLIKACYJNEGO wraz z wymienionymi wcześniej załącznikami w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 września 2014 r. do godz. 14:30 w sekretariacie szkoły.
- Zasady kwalifikacji uczestników projektu:
- Na LISTĘ UCZESTNIKÓW projektu zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów obliczonych wg następujących kryteriów:
- W przypadku uzyskania przez uczestników jednakowej liczby punktów o kolejności na liście decyduje średnia ocen na świadectwie w ostatnim roku nauki poprzedzającym wyjazd, a w następnej kolejności suma punktów uzyskanych z języka angielskiego.
- W postępowaniu kwalifikacyjnym zostanie utworzona LISTA REZERWOWA (po dwóch uczniów dla każdego zawodu tj. 2 uczniów w zawodzie technik informatyk i 2 uczniów w zawodzie technik mechatronik).
- Uczniowie z LISTY REZERWOWEJ zostaną dołączeni do LISTY UCZESTNIKÓW w przypadku rezygnacji z udziału w stażu lub skreślenia z LISTY UCZESTNIKÓW uczniów wcześniej zakwalifikowanych na skutek nie spełnienia przez nich warunków regulaminu (np. absencji na zajęciach z przygotowania językowo – kulturowo – pedagogicznego) wg kolejności na liście rezerwowej.
Lp. Kryterium Liczba punktów 1 Ocena z zachowania na koniec klasy I/II (klasy czwarte na koniec klasy II/III) Ocena dobra 4 Ocena bardzo dobra 8 Ocena wzorowa 12 2 Średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec klasy I/II ( klasy czwarte na koniec klasy II/III) * Ocena 3,000 – 3,25 1 Ocena 3,251 – 3,50 2 Ocena 3,501 – 3,75 3 Ocena 3,751 – 4,00 4 Ocena 4,001 – 4,25 5 Ocena 4,251 – 4,50 6 Ocena 4,501 – 4,75 7 Ocena 4,751 – 5,00 8 Ocena 5,001 – 5,25 9 Ocena 5,251 – 5,50 10 Ocena 5,501 – 5,75 11 Ocena 5,751 – 6,00 12 3 Ocena z języka angielskiego na koniec klasy I/ II (klasy czwarte na koniec klasy II/III) poziom A2+ Ocena 3 2 Ocena 4 4 Ocena 5 6 Ocena 6 8 poziom B1 Ocena 3 4 Ocena 4 6 Ocena 5 8 Ocena 6 10 poziom B2 Ocena 3 6 Ocena 4 8 Ocena 5 10 Ocena 6 12 poziom C1 Ocena 3 8 Ocena 4 10 Ocena 5 12 Ocena 6 14 4 Ilość godzin nieusprawiedliwionych zgodna z arkuszem ocen ucznia na koniec klasy II (uczniowie klas trzecich) lub klasy III (uczniowie klas czwartych) 1-5 -2 6-10 -4 11-15 -6 16-20 -8 21-25 -10 26 i więcej -12 5 PUNKTY DODATKOWE udział w olimpiadach, konkursach, zawodach, projektach potwierdzony certyfikatem 2 zajęcie I, II lub III miejsca w olimpiadach, konkursach i zawodach na poziomie szkoły potwierdzone certyfikatem 5 zajęcie I, II lub III miejsca w olimpiadach, konkursach i zawodach na szczeblu dzielnicowym, powiatowym i okręgowym potwierdzone certyfikatem 10 udział w olimpiadach, konkursach, zawodach na szczeblu ogólnopolskim potwierdzony certyfikatem 15 Laureaci olimpiad, konkursów, zawodów na szczeblu ogólnopolskim -potwierdzenie certyfikatem 30 - Kwalifikacja uczestników do udziału w projekcie zostanie przeprowadzona do dnia 10 września 2014 r., a wyniki kwalifikacji zostaną ogłoszone na stronie www.staff.edu.pl.
- LISTA UCZESTNIKÓW zakwalifikowanych do przygotowania pedagogiczno – językowo – kulturalnego zostanie opublikowana, jeśli w terminie 1 dnia od ogłoszenia wyników nie wpłyną żadne odwołania, lub w terminie 2 dni od ogłoszenia wyników, tj. po rozpatrzeniu odwołań (procedura odwołań – patrz p. 5).
- Od uczestników projektu oczekujemy zaangażowania w życie szkoły, 100% frekwencji podczas przygotowania językowo – kulturowo – pedagogicznego, udziału w konkursach i olimpiadach, pomocy w przyjęciu grupy uczniów ze szkoły partnerskiej z Las Palmas.
- Rozpoczęcie przygotowania językowo – kulturowo – pedagogicznego przewiduje się między 15 września 2014 r., a 19 września 2014 r. Dokładny terminarz zajęć zostanie umieszczony na stronie www.staff.edu.pl po podaniu listy uczestników.
- Wzór FORMULARZA APLIKACYJNEGO oraz niezbędne załączniki zostaną opublikowane na stronie www.staff.edu.pl w zakładce „zagraniczne staże zawodowe/ projekty finansowane z EFS-KL”.
- Pytania i wątpliwości można kierować na adres mailowy koordynatora a.sokol@vp.pl
- Termin składania FORMULARZA APLIKACYJNEGO i innych dokumentów:
8 września 2014 r. do godz. 14:30
Załącznik 1 – Brak przeciwwskazań zdrowotnych – pisemne oświadczenie potwierdzone podpisem ucznia i rodziców
Załącznik 2 – Rekomendacja wychowawcy klasy (warunkiem koniecznym uzyskania takiej rekomendacji jest brak nagan i upomnień Dyrektora Szkoły w całym cyklu kształcenia)
Załącznik 3 – Rekomendacja pedagoga szkolnego
Załącznik 4 – Zobowiązanie ucznia do przestrzegania REGULAMINU STAŻU ZAGRANICZNEGO
*przedmioty zawodowe brane pod ocenę są umieszczone w formularzach aplikacyjnych (pkt. 18 i 19) odpowiednich dla uczniów klas trzecich oraz czwartych